Самоскид працює в швейцарському кар’єрі та дозволяє економити 50 тис. тонн дизпалива на рік

Як інформує Ukr.Media, найбільший електрокар в світі здатний підняти 75 тонн корисного вантажу і зараз активно експлуатується в гірському кар’єрі Chasseral поблизу швейцарського містечка Біль. Самоскид представили ще в минулому році, проте всесвітню славу він отримав тільки зараз, коли його роботу «в полі» проінспектував чемпіон гоночної серії Формули Лукас Ді Грассі.

Бразилець не просто зняв кілька селфі поруч з вантажівкою, чиї колеса в діаметрі перевищують його власний зріст, але і прокотився в кабіні, розповівши про технічні особливості машини.

Самоскид оснащений потужною батареєю на 600 кВт-год масою понад 4,5 тонни. Це в 10 разів більше, ніж встановлюють у класичній версії Tesla Model S. При цьому саме авто важить близько 11 тонн і може підняти близько 75 тонн корисного вантажу.

За словами Ді Грассі, щоб дістатися від цементного заводу до кар’єру, де видобувають вапняковий мергель, електромобіль витрачає близько 10% заряду батареї. Але система рекуперації дозволяє навантаженому електромобілю відновити на зворотному шляху 8% витраченої енергії.

За день самоскид робить близько 20 ходок і економить компанії Ciments Vigier SA до 50 тис. тонн дизельного палива на рік. Тому тут мають намір закупити ще 7 одиниць аналогічної техніки.

До речі, випускає її швейцарський виробник Kuhn Schweiz. Правда, не цілком — лише реконструює корейський дизельний самоскид Komatsu. Замінюючи двигун внутрішнього згоряння на комплект батарей і електромотор.

0